ThereseCarolineBerg.

Alla inlägg under november 2009

Av Therese - 30 november 2009 23:19


Jaha så var man i Figeholm igen, det som vart så fruktansvärt länge sen! :D haha eller inte :). Åkte med bussen 18:25 för mor eller far kunde ej skjutsa ;). Kvällen har varit chill :).


Börjar 10 imon så vi ska åka med hennes mormor och morfar in till stan så vi ska dit ner till dom halv 9 :). Skönt att slippa åka med bussen :).



  

Av Therese - 29 november 2009 23:43


Nu blir det att sova GODNATT! :)


Mobilen ringer - 05:30
Snoozar till - 06:30

Upp och hoppa kl - 07:00
Bussen går - 08:00

Är i skolan ca - 08:15
Skolan börjar - 08:25


 Det är lite av min morgon :)


  

Av Therese - 29 november 2009 22:32


Har precis kollar på Paradise ;). Tycker inte om dom nya killarna :O haha xD.

Ska snart in i duschen och så blir det sängen sen :). Skola imon :(.




    

Av Therese - 29 november 2009 17:28


Har lagt över massa saker på min datan från den andra datan som vi ska laga. Har i stort sett suttit och kollat igenom allt halva kvällen :p. Skitkul kan jag lova! kul att läsa gammla msn konversationer :). Alltid lika kul att läsa massa gammla saker eller se gammla bilder :)


Vi har ätit våran cheesecake med som pappa och jag gjorde igår, och det gjorde inte ont ;) haha!



  

Av Therese - 29 november 2009 12:12


Har precis ätit lite frukost. Vaknade runt halv 11 men låg kvar och tog vara på tiden man får ligga kvar länge ;) för det lär man ju inte få göra imon :(. Jobbigt att det är en vanlig vecka man har framför sig, varit ledig onsdag, torsdag och fredag :p. Snacka om skööööönt! :).


Vet inte hur dagen kommer att se ut men ska iaf försöka plugga lite, har en uppgift som ska vara klar till veckan så tänkte bli klar med den idag :). Har instuderingsfrågor med till ett prov som ska bli klara med :/ usch! Det är så tråkigt med läxor och prov, men det behövs ju för att man ska lära sig nått!


Kan säga att jag älskar Lady Gagas nya låtar :D. Sitter och nöter dom hela tiden :p haha!




  








  

Av Therese - 28 november 2009 23:56


Lite irriterad över att inlägget nedan ser ut lite som "hej kom och hjälp mig". Försökt att fixa det nu men det blir bara konstigt! :@. Så det får se ut så :(.


Klockan jag sa att jag hittade på Ur & Penn ser ut så här


  

598:-


Blev kär i den DIREKT när jag såg den i onsdags i Kalmar ;)


  

Av Therese - 28 november 2009 22:59

              

ÄNTLIGEN!

  

Denna veckan har det varit väldigt dåligt uppdatering! Har varit hos Sophia den i tisdags och är då därför att jag helt enkelt inte hunnit med det lika mkt! :). Kände däremot att nu måste jag ju visa lite bilder och skriva lite vad som har hänt :).

 


Måndag


Eftersom att det var så länge sen nu så kommer jag inte ihåg så jättemkt ;). Men det får bli lite pics ist ;).  



Fick känna på en tråkig sak iaf och det var att det kliar jättemkt när jag använder min klocka :(. Så det röda är att jag har kliat så mkt och verkar som att jag inte tål den :(. Så änskar mig en ny klocka i julklapp. Hittade en skitsnygg på Ur&Penn ;).

  

 

Den här målade jag av på bilden :)

  

  

Tisdag

  

Ja idag var det en liten rörig dag ;). Börjar med att jag åker in till stan och ska möta upp Sophia som skulle ta 08:20 bussen men den åker förbi när hon är påväg :(. Blev inte så lyckliga någon av oss så hon fick srpinga hem och så fick hon skjuts av sin mormor och morfar ner :). Jag stod vi resecentrum och frös :( huhu.

Vi hade en lektion vid 09:40 och sen var dagen slut! Pappa kom och hämtade oss och åkte hem till mig en sväng :). På kvällen kom hennes mamma och hämtade OSS för Sophia mutade med en solning på ABB och det gick så jag åkte med dom hem :).

  


Sophia ligger och solar :)


 

Matilda tog denna på oss innan vi blev hämtade av pappa :).

 

 

Onsdag

 

Idag var det att gå upp tidigt tidigt för att vi åka med halv 8 bussen in till stan för vi skulle nämligen åka till Kalmar och shoppa lite ;). Vi fick vänta på bussen en halv timme och vi satte oss inne och väntade. Kan säga att det var knölfullt på bussen eftersom att folk som går i skola i Kalmar åker med den bussen. Det är så sjukt drygt att åka buss för de tar 1½ timme för den ska ju stanna i varenda håla också :O haha! När vi väl var framme så gick vi direkt in till Baronen :). Det blev inte så länge i Kalmar och vi åkte hem redan vid 13:25.

 


Äntligen så fick jag tag på den här veckan från Gina Tricot :).

Velat ha den så länge!

 

 

 



  

Dom här blev det också från Gina Tricot :)

 

 

 
Denna hittade jag på Stadium ;)

 

På kvällen tog vi det rätt lungt och kolalde på tv:n från halv 8 till halv 12 tror jag haha :p. Vi kollade självklart på Paradise Hotel ;). Blev lite Big Brother oxå :).

Vart så trött efter ett tag så vi stängde av och somnade direkt!

 

 

 

Torsdag

 

Blev att gå upp tidigt idag IGEN! Vi skulle till Kalmar igen xD haha. Vi skulle ner dit igen bara för att Sophias storlek i ett par skor på Stadium inte fanns så vi åkte till det andra Stadium och vi kom dit med Linus.

Men skorna fanns inte där heller :( och hon blev inte så glad : /. Men gladare blev hon på vägen hem iaf xD HAHAHA! Det var galet kul xD :p.

 


Sitter på bussen in till stan :)

 

 

Sophia sitter och diggar Laday Gagas sjukt bra låt BAD ROMANCE ;).

 

  
Hon köpte bandet som hon har på huvudet ;) haha. På väg hem i bilen ;). Men det var inte för detta hon hade kul hahah xD. Eller rättare sagt ALLA! Jag dog av skratt helt ärligt :p haha!

 

  

Här ligger hon och sover lite halv men sms:ar med jämna mellanrum ;) haha typ 1 sekund ;). Jag sitter vid datan och har roligt xD. Blev att vi la oss tidigt efter två dagar i Kalmar haha :D.

 

Fredag

 

Då hände det inte så mycket för mig. Sophia där emot städade sitt rum och bytte till julgardiner medans jag satt vid datan min hela dagen :). Jag åkte hem vid halv 5 och mamma hämtade mig i stan :). Vi tog med oss kebabrulle hem till mig och McDonalds till syrran. Mamma och pappa hade redan ätit kebabrulle till lunch så därför ;). Kan också säga att det har varit 4 soliga dagar med Sophia! <3 :).

 

 

Lördag

 

Idag har jag varit duktig och städat mitt rum lite :). Bytt  gardiner jag med fast dom är itne så juliga men skönt med lite nyss :). Köpte dom i Ullred ;). Satte också upp min julstjärna :). Mamma och syrran bakade lussekatter och kan säga att degen gjorde inte ont ;). Efter vi ätit så gjorde pappa och jag cheeseckae med pepparkaka :). Vi ska ha den imon så hoppas att den kommer bli lyckad! ;).

 Jag, mamma och pappa har pratar allvar idag med! nämligen om min planer om hur mycket jag vill gör aom mitt rum! Det verkar som att vi ska ta tag i det efter nyår :D WOHOOOO! :D. Vet precis hur jag vill ha de :).

 


Såhär ser det ut i köket :).



Jag har varit bekvämt klädd med leggings och min nya tröja ;).

 


Saffran ger gott resultat ;)

 

 
Det är lussekatter som är de resultatet! Johanna gjorde ett J xD haha!

 


De nya gardinerna och julstjärnan är uppe :)

 

Det var det jag hade att säga :)

 

  

 

Av Therese - 28 november 2009 01:11


Nu kan man verkligen säga GODNATT! ;).

Ska byta gardiner och sätta upp min julstjärna ;). Allt det får ni se imon :)


  

Translate my blog

Fråga mig

7 besvarade frågor

Besöksstatistik

Presentation


Hej allihoppa!

Jag heter Therese och är 21 år! Jag tog studenten den 11 Juni 2010 :).

I bloggen får ni se mycket ur min vardag och vad jag gillar och inte gillar med mera ;)

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards