ThereseCarolineBerg.

Alla inlägg under maj 2010

Av Therese - 31 maj 2010 17:22


Hej på er! (:



Idag har  det inte varit någon roliga dag alls! Blev hemma idag för hade så ont i halsen idag när jag vaknade så kunde knappt prata igen :s. Varit bra i helgen men så kom det tillbaka i morse med en superskön huvudvärk (y), eller INTE!


Vädret har/är inte så uppiggande heller om vi säger så. Gråmulet och vissa småskurar under dagen har det varit. Vart är solen? Det är 1 Juni imon och då ska solen vara framme och klarblå himmel med varma härliga grader :). Men sommaren lär väl vara sen i år som allt annat har varit, snön kom ju nästan när den egentligen i stort sätt skulle vara över. Men får hoppas att det blir en varm sommar när sommaren väl kommer :). Eller hur? ;)



Det är ju såhär vi vill ha det :)



Åååååh vad jag lägntar efter att köra båten nu bara för det ^ ^




Underbart!



           

  




Av Therese - 30 maj 2010 21:10


Godkväll!


Kom hem från farmor och farfar för ett tag sen då vi har varit på lite morsdags fika :). Är skittrött nu rent ut sagt för fick ju inte sova länge idag heller förens pappa kommer vid halv 11 och siter upp mig för vi då ska gå in till mamma och gratta henne :). La mig liksom 03:20 vem orkar gå upp halv 11 då? Kunde inte somna om heller fattar inte varför :S. Men så vart de iaf! Skitirriteradnde :p. Men ska man ha kul så får man ju ta konsekvenserna för de ;).


Orkade inte tvätta håret idag så satte upp luggen såhär :). Lite kul för jag har ju ALLTID luggen nere annars :p haha.




     

Av Therese - 30 maj 2010 14:44


Hej!


Som sagt, igår var jag, Sophia, Anderas och Simon i Jönköping och kollade på Rix Fm Festival :).

Vi åkte vid halv 5 tiden tror jag närmare bestämmt och vi stannade till i Vetlanda och åt på Sibylla. När vi var mätta och goa i magen fortsatte vi mot nästa stopp som blev Statoil i Nässjö där Sophia och jag behövde gå på toa :p haha. Men sen vart det raka vägen till Jönköping, eller ja...raka vet jag inte xD haha! Var iaf framme vid 8 och sedan gick till Rådhusparken där det höll till ;). Redigt nice vart det och efteråt gick vi och letade efter ett uteställe men det var ju bara 20 års gränns på i stort sätt alla men vi hittade till slut ett ställe som vi bleb tipsade av bekanta till Sophia som oxå kommit dit då va :p HAHAHA! Fick sig några skratt då iaf :D haha!

 Hemresan blev vid halv 1 ungefär  :). Var mycket trött må jag säga ;). Men fan så kul de va! :D



Här kommer vi in i Jönköping.


Skitnice väder  var det oxå ;)


Efter Rix Fm var det utomhusdisco :D



Ja det blev ju förståss ett till stopp i Nässjö där vi tankade :p


Så var man hemma i Oskarshamn igen! Här står jag vid 7 eleven/Shell och väntar på pappa och klockan är då ca 02:50 ;).


Skitkul kväll! Tack för den :)


                    

Av Therese - 27 maj 2010 21:42


Dom här kan jag starkt rekomendera till er alla som är Ostbågsfan! Dock ett minus från min sida är att dom tappar smaken lite när de blir så stora :/. Men gott när dom är så stora ;D.


 


Visst ser det gott ut? :)


     

Av Therese - 27 maj 2010 11:58


Hej svejs :)


Idag blev det att stanna hemma för min del! Har jobbigt hosta och skitont i halsen samt hes :/. Vem fan har tid med det nu liksom? Ne inte jag iaf :O.


Sitter här nu i sängen och inte gör allt för mycket för stunden :). Men ska vara lite duktigt sen och jobba :).



Vi hörs senare :)


        

Av Therese - 26 maj 2010 20:45


Hej allihoppa!


Igår var man tillbaka i skolan första gången på 7 veckor. Det märks att man är tillbaka och det är SÅÅÅÅÅÅ MYCKET att göra nu så det finns inte! Man blir så deprimerad bara man tänker på hur mycket det verkligen är på så kort tid! Usch!


Igår vart det inte så stor ideé att gå till skolan för det första började vi vid halv 10 och hade ingen lektion när vi började utan hade lite mentorstid ist. Efterdet hade vi lång rast och sen en Religionslektion och vid 11:45 var dagen slut. Mycket ideé att gå till skolan? Nee!


När vi slutat åkte Sophia och jag till McDonalds och beställde med oss lite mat hem till henne :). Fanns inte så jättemycket att göra sen för det började ju SPÖREGNA :O så vi sov bort nästa 1½ timme ist :). Men det var fint hehe. Jag som alltid säger att " jag är inte trött, jag kan inte sova nu, vill itne sova nu! :p" Men vad händer? Jo jag somnar förr eller senare ;) haha!


Frammåt kvällen körde hon hem mig och hon fick lite pengar så hon kunde tanka med ;), hoppas det räckte :) hihi. Ibland är man bra generös ;).



Idag då! Ännu värre dag! Hahah jag låter så pepp alltså :D haha. Men det är så mycket verkligen att göra nu :p. Slutade vid lunch idag med för att vi inte hade någon Religion för klassen vill ha självstudie, sagot och gjort :p. Åkte hem med pappa då för som tur va hade han varit och handlat lite på Lidl så han va i krokarna :).

Åt lite och sedan satte jag mig vid datan och kollade de dagliga bloggarna och frammåt 3 tiden somnade jag för hade en sån grym huvudvärk så vaknade  vid 6 tiden :).


Nu sitter man här med böckerna i knät men vet fortfarande inte vad jag sa göra, det är så bra tummen upp för det (y) .



Haft på mig mitt nya linne från Gina Tricot som jag köpte i Växjö när jag va där :). Lite somrigt sådär :) hihi. Just det, mina nya jeansleggings från Cubus hade jag ju oxå på mig plus mina vita converse :)


  


Höres! <3


  

Av Therese - 24 maj 2010 19:05

Igår var det inte så jättekul väder men till kvällen klarnade det upp! :)


  

Det börjar bli grönt och skönt nu :)



Har ni smakat? Om ni inte gjort det SMAKA! Sjukt gooooooood! ;)



    




Av Therese - 24 maj 2010 15:54


Hej på er allihoppa!


Lika länge sen sista IGEN!


Det har varit mycket nu inför balen och så va det sista praktikdagen i fredags och idag är det studiedag!



Kan ju säga att Balen var det bästa jag varit med om, det var sååååå sjukt och galet kul så det finns inte tillräckligt med att beskriva det hela. Måste uppleva det för att förstå :). Jag hade en kanonkväll och hoppas att alla andra som var där hade lika kul! :)


Här är lite bilder från kvällen :). Balen hölls på Kalmar Slott!




När jag kom hem vid 3 tiden så var det dags att plocka ur alla hårnålar som jag hade i :p haha.


  




























Räknar för fullt :p. Hade 96 hårnålar i håret ;)


Så såg det ut när nålarna var borta :)



        


Translate my blog

Fråga mig

7 besvarade frågor

Besöksstatistik

Presentation


Hej allihoppa!

Jag heter Therese och är 21 år! Jag tog studenten den 11 Juni 2010 :).

I bloggen får ni se mycket ur min vardag och vad jag gillar och inte gillar med mera ;)

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards