ThereseCarolineBerg.

Alla inlägg under januari 2010

Av Therese - 21 januari 2010 15:46

  

Vilket chill dag det har varit idag! :) Slutade 12 tack vare att Religonen var inställd ;). Ibland har man bara för mycket tur ;). Ringde pappa och han kom och hämtade mig :).

     Fanns ju inte så jättemycket att göra när jag kom eftersom att man ensam så gjorde då en sockerkaka ;) haha. Har fått värsta flånget att baka denna veckan :p. Kul är det oxå :D. Sammtidigt som jag bakade pratade jag med Sophia plutt :). Inte dåligt att göra allt med en hand som t.ex vispa allt med elvispen ;D haha. Det gick iaf kanoners ;)

 

Syster kom hem med två bussen därför hon inte mådde så jättebra stackare :(. Ikväll ska jag laga den där maten igen som jag gjorde till syrran och mig i tisdags, vi var så sugna på det idag igen! Skitgott! ;)

Mamma blev glad när jag ringde för en kvart sen och frågade om vi kunde ha det så det vart färdigt tills hon kommer hem runt 6 :).

 

Vet att det ser ut att vara överkryddat men hade bara inte blandat det innan jag tog kortet ;). Så detta blir det ikväll igen :)  

 

Ikväll är det Made in Sweden igen! :) Har längtat för det är så jäkla bra!

 

Av Therese - 20 januari 2010 16:13


På ABC-gruppen kunde man nu kolla på sin studentmössa i 3D roteration :). Jag gjorde förståss det så gick in och gjorde den så som jag ska ha den och såhär blev det! ;)


  


Är DOCK lite avis över att dom som tar studenten nästa år kommer att kunna få en ibyggd videokamera :O. FUUUUUUUSK!! Gå med i ABC-gruppen på facebook så kan ni se den filmen om videmössan :). Säger bara till alla som tar studenten 2011, LYX!

 

 

Själv så har man varit hemma idag :(. Vaknade idag med att jag hade ont i nacken och det stramade upp till huvudet och gör det fortfarande :(. Har tydligen legat lite konstigt inatt "/.

 

Snart kommer mamma och syrran hem och då blir det slut på lugnet!

Inget bra på tv:n heller för har redan sett Andra Avenyn som börjar ikväll kl 21:00. Men som ni kanske vet så kan man ju se de på svt play hela 12 timmar innan det sänds på tv. Redigt bra vart det idag, och Kim (Jonas Bane) var ju bara för klockren i sin roll idag! Skrattade rätt gutt haha ;)

 

 

     

Av Therese - 19 januari 2010 16:52


   Det blev inte så läng dag idag!

 Började 09:35 och kom 08:15. Satt med Sophia i caféterian och väntade på att tiden skulle rulla. Morgonens första lektion var Relionskunskap och likaså andra lektionen, har två i sträck. Gjorde inte så mycket idag men det lär väl komma skulle jag tro ;).

 

 

Hade på mig min nya tröja som jag köpte på Lindex i fredags :)

 

När dom lektikonerna var slut hade vi lunch och då slutade vi vid 11:30 för lektionen efter lunch fick vi välja om vi ville läsa några sidor hemma eller göra det på lektionen, men nästan alla valde att läsa hemma. Jag var en av dom :). Ringde pappa så kom han och hämtade mig :), redigt skönt!

 

När jag kom hem så bytte jag lakan och straxt efter pappa åkte till jobbet 13:15 så fick jag för mig att jag skulle göra muffins! Tog med mig datan ut i köket och kollade recept och hittade då detta och gjorde dom :). MUMS!!! Skulle DOCK tagit ut dom liiiiiiiite tidigare me det är ju sånt man tänker på till nästa gång :).

 

 





Efter tio minuter u ugnen så var dom klara! :)


  

              

Av Therese - 18 januari 2010 23:28

    

Har precis kollat klart på den här verklighetsbaserade filmen. Det är en av de BÄSTA filmer jag har sett! Det är verkligen röradne! Lovar att ni kommer inte bli besvikna! :)


Trailern!  




Historien bakom denna filmen!

  



Tack gode gud att det finns såndan godhjärtade människor som den familjen! :)


Av Therese - 17 januari 2010 22:12

  

Det kan lätt bli att det går över styr när man hittar massa gammla grejer som man kommer ihåg ;) haha! Det gjorde det för mig ;D.

 

Gick igenom massa gammalt som jag bara skrattade åt haha xD. Gud vad kul det var :p. Hittade bland annat gammla skolgrejer från  1:an :O :). Lite kul att kolla igenom det faktiskt :).

 

 

Ja här brast det xD. HAHAHA! Mamma tog kortet ;). Gjorde dom där pinnarna när jag gick på mellanstadiet ;).


  

Trappade ner ett steg och blev halvt normal ;D


Sen gick jag ner totalt :) haha.


Ja det har varit kul detta. Har liiiite kvar som ska tas imon ;).

Undra vad man kan hitta då? :)


Missade I en annan del av Köping bara för att jag började med detta så får se det på Tv4 Play en annan dag ;). Tur att det finns :p.


  


Av Therese - 14 januari 2010 17:56

  

Precis! Så heter gruppen jag gjort på facebook :p. Gå med om du tycker att Riverside ska komma tillbaka! ;)



  

Skådspelarna!



Av Therese - 13 januari 2010 16:13


Onsdag, en bra dag

 

Väldigt skön dag idag om vi säger så! Slutade vid 2 och det gillas galet mycket haha ;).

 

Åkte med Sophia hem igår vid 4 efter hon hade haft en körlekteion :). Gjorde inte så jättemycket, kollade på halv åtta hos mig, jag ska bli stjärna och självklart Pradise Hotel ;). vi var också och tog oss en kvällsbpromenad rakt igenom Figeolm och tillbaka :p. Kallt som saaaaatan ;D så det var VÄLDIGT skönt att komma hem sen och bli varm igen :).

 

 

  

Dagens. Gillar DOCK min halsduk (Gina Tricot) som nu kommit till använding som jag fick i julklapp :).

 

 

Ikväll SKA jag göra klart massa som ska lmnas in mon i Svenskan. Fattar inte varför man ska veta om det svenska 1800 - talet för det är ju bara SÅÅÅÅÅ tråkigt och segt!

 

  

Av Therese - 11 januari 2010 23:40



Efter skolan så åkte far och jag och kollade på ett par andra tapeter jag hittat på nätet ;). Så vi lånade hem katalogen och de här tapeterna kommer det bli!


Fondväggen


  

Så kommer det bli :p, ska inte ha dom blå utan de svarta ;). Fanns inte med dom svarta med en sånhär bild :p.


    

Och denna vita runt omkring :)



Hoppas det kommer bli bra sen när man kommit så långt ;)


Blir att sova hos Sophia imon med! :) Kul kul ;).


Nu ska jag sova för är superduper trött må jag säga. Höll mig vaken bara för att se Paradise Hotel. Det var ju inget positivt med att Francesca is back! Hoppas hon åker ut FORT! Om hon vinner ja då vet jag att många kommer bli arga!


  

Translate my blog

Fråga mig

7 besvarade frågor

Besöksstatistik

Presentation


Hej allihoppa!

Jag heter Therese och är 21 år! Jag tog studenten den 11 Juni 2010 :).

I bloggen får ni se mycket ur min vardag och vad jag gillar och inte gillar med mera ;)

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards