ThereseCarolineBerg.

Alla inlägg under mars 2010

Av Therese - 24 mars 2010 19:52


Hejsan!


Gudarna ska veta att det var VÄLDIGT jobbigt att gå upp idag med tanke på gårdagen. Hade bara velat sova vidare :(. Men icke! Skönt med helg snart igen ;).


Eftersom att man  varit trött hela dagen idag så har det varit lite segt att jobba, iaf på förmiddagen. På eftermiddagen gick det bättre och det var bara för det gick så bra att plugga på religionsprovet. Provet i sig gick oxå skitbra! Hoppas på ett bra resultat nu bara :).


 

Här sitter jag och har "jättekul" på dagens andra lektion som var Etik och Livsfrågor. Trött då med andra ord hehe.


Sophia sitter och pluggar till provet. Vi har två religionslektioner på eftermiddagen och den första fick vi plugga innan den andra lektionen då vi skulle skriva provet.


Och jag sitter och pluggar för fullt med mina kladdiga anteckningar :p haha.


Tog på mig min myskofta när jag kom hem :). Love It!



Inte hänt så jättemycket nu ikväll men har för en liten stund sen kollat klart på Andra Avenyn som va bra idag! Äntligen händer det något liksom. Varit så drygt de senaste avsnitten tycker jag.


Blir nog att lägga sig i tid ikväll så att man orkar upp imon igen. Innan det ska man  duscha och packa om väskan lite då man ska sova hos Fia imon :).


Hörs maybe later!


            

Av Therese - 23 mars 2010 22:01


Hej på er allihoppa! :)


Detta har varit en låååång dag ska ni veta.

  Vi åkte 06:20 och kan säga att jag var skittrött då och vädret gjorde det ju inte bättre precis :/.


Det regnade lite men blev mera udner dagen i Jönköping :(.


Här har vi stannat till i Eksjö....


....för att gå på toaletten i den byggnaden till höger. Samma gjorde vi på hemvägen.


Skitkallt att gå i dom här hela dagen iaf :O. Inte vita längre men får tvätta av dem lite ;) höhö.


Vid 10 så "hängde vi på låset utanför A6. Fast det vart vi ju inte så jätteensamma om vi säger så ;) haha. Lungt och skönt vart det iaf :). Precis lagom med folk ingen trängsel :).


Efter A6 åkte vi och letade efter centrum :O. Sophia och jag gick i varv ett tag och det var ju dessutom åt fel håll xD haha. Men till slut hittade vi :p. Det regnade skitmycket då så vi såg ju försjutton ut som dränkta katter xD haha! Blöta och kalla vart vi oxå när vi skulle gå tillbaka till bilen som blev en rejäl prommenad.

Tröjan på bilden köpte jag aldrig för gillade den inte så jättemycket hehe. Köpte däremot en till fast lite mörkare jeansskjorta på Gina Tricot som jag visar imon :).


Efter stan blev det att åka ut till Biltema och Jula där Sophias pappa skulle ha nått :p. Och jag sprang in och hämtade en katalog till pappa från varje ställe :) haha.


När vi var hema i Figeholm igen var klockan 18:50 ungefär och pappa hämtade mig där 20 minuter senare :). Vi åkte in på Konsum och köpte den där goda påsen som syns på bilden ;). Men även korvbröd för jag blev så sugen på korv med bröd när Sophia köpte en korv i Hultsfred på Sibylla :p.


Gick in i duschen direkt när jag kom hem och åt och efter så gjorde jag klart instuderingsfrågorna till provet vi har i Judendomen imon. Så skönt att ha det klart och det bästa är ju med att det fastnar ju medans man skriver av svaren till pappret ;). Skitbra inlärningsteknik :). Sen så har man musik i öronen går det ännu bättre ;).



Ska faktiskt ta och sova nu är skittrött gick ju upp vid 5 i morse :O haha ;). Inte varit såhr skönt trött på vet inte hur länge :S. Så kommer sova väldigt skönt inatt skulle jag tänka mig :).


        

Av Therese - 22 mars 2010 16:23


Hej allihoppa!


Det  blir lite kort här nu. Ska om ca en timme möta Sophia i stan någonstanns :). Vi ska äta lite gott innan vi åker hem till henne ;).


Vaknade inte av att jag flög ur sängen idag iaf :p haha. Men däremot så har de hållt på att borra och massa skit så kunde inte sova iaf :(. Vknade vid 10 och va skittrött då och är trött fortfarande. Imon lär det absolut inte bli att sova ut ;) höhö.

   Har packar klart FINALY! Jag är helt hopplös när jag ska packa för packa alltid med mig för mycket kläder xD. Men bättre att vara förbredd på allt ;). Det negativa är att  det blir så mycket och tungt hehe :p. Ska typ sova en natt och har med mig såhär mycker hehe (a). Dock vet jag inte än om ja ska sova hos henne till onsdagen oxå :). Det är sådant man märker :).


Är jättehungrig så det ska bli redigt gott med mat sen :) hihi.

Ska kila nu hörs kanske när jag är hos Sophia ;).


  

Av Therese - 21 mars 2010 22:25


Hej allihoppa!


Inte skrivit något på hela dagen, bad!

    Gick upp 10 och gjorde frukost, gick sedan in till rummet och la mig i sängen och kollade på tv sammtidigt som jag åt frukosten :). Blev kvar väldigt länge i sängen för bara orkade inte ta mig upp så jag låg och kollade på tv till halv 3 ungefär. Det var då vi åt och efter det gick jag in i duschen och sedan gjorde man sig iordning lite :).


Vid halv 6 åker jag,mamma och pappa ut och innan vi åkte så satte mamma på sin privata mobil och då hade hon fått ett sms om att min telefon hade kommit :D. Det var bara att hämta ut den då för de stängde vid 6 så himmla skönt att jag fått tillbaka den :). Så nu kommer det bli lite mera bilder här i bloggen igen :).



Imon ska man till Sophia because vi har studiedag måndag tisdag (y) ;). Ska sova hos henne för på tisdag morgon ska jag med hennes familj till Jönköping :). Massa kul, skönt att komma  från stan lite :O. Blir bara att man åkte till Kalmar och det är så nära och man är där oftare än i Jönköping iaf ;). Det lär nog bli endel bilder från Jönköping hoppas jag :).



  

Av Therese - 20 mars 2010 18:51


Ja så här mys ser man ut just nu :)  


Älskar den sjukt mycket ;). Har gått i den sen jag vaknade idag :p.

Har dessutom bara chillat hela dagen och det finns ju inte så jättemycket att kolla på tv:n ikväll :/. Ska man då göra? :) Något kommer jag nog på så småningom!


Idag är det vårdagsjämning oxå :). Natt och dag lika långa ;). Våren är på G för snöhögarna blir mindre och mindre för varje dag! :)


  

Av Therese - 18 mars 2010 20:18



Snart en timme sedan vi har ätit klart och då visade mamma mig att jag fått hem ett kuvert med ett stoooort häfte i. Där i låg det häftet som jag blivit förvarnad om. Det är en undersökning där det är huuuuuuuuuuur mycket frågor som helst! :S :O


Men det positiva är att jag har chansen att vinna 1 miljon, 10 tusen, 1 tusen, 500 eller 300 hundra kronor om man kommer med i den dragningen :)



Nu har jag lite att stå i om vi säger så ! :(


        

Av Therese - 18 mars 2010 18:22


Mamma är och handlar och det tar inte så jättelång tid innan hon kommer hem skulle jag tro :).


Hon ville att jag skulle ha maten klar tills hon kom hem och det lär jag ha ;). Just nu står köttförssåsen och puttrar lite. Hoppas det kommer smaka bra :). Vi fårse ;) haha.


Ikväll är det ju Sveriges värsta bilförare som är ett MÅSTE att se ;) haha. Diggar Tobbe och Tomas haha xD. De bara slås och tjafsar hela tiden om hur fort det ska köras och inte osv ;) haha. Klockrena är de iaf :p.


Så skönt att redan ha tvättat bort sminket :) hihi.



     

Av Therese - 18 mars 2010 16:06


I måndags kom mina skor men mamma hämtade ut  dom i tisdags :). Aldrig haft Converse tidigare och igår när jag provade dem så kände jag hur sköööööööööööööna dem va :O. Mjuk och skön sula att gå på :).





Vill använda dem nu men känns inte så jättekul på grund av att det är så blött och skitigt ute. Behöver ju inte skita ner dem det första man gör ;) haha.


           

Translate my blog

Fråga mig

7 besvarade frågor

Besöksstatistik

Presentation


Hej allihoppa!

Jag heter Therese och är 21 år! Jag tog studenten den 11 Juni 2010 :).

I bloggen får ni se mycket ur min vardag och vad jag gillar och inte gillar med mera ;)

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards