ThereseCarolineBerg.

Alla inlägg under september 2011

Av Therese - 27 september 2011 20:45


Hej på er!


Började 13: 10 idag men gick ändå upp vid 10:00 så jag slapp stressa och tog hur lång tid på mig som helst. Hann äta frukost i lugn och ro med, redigt skönt! :)



Cyklade till skolan idag för pappa började halv 9 idag då han skulle gå dagtid idag för det va något dom skulle göra. Cyklade iväg vid 12:20 och var i skolan 12:40 ungefär. Så hade tid att hämta andan och ta en clemmentin innan man skulle in och göra provet. Det som jag tyckte va bra och nytt var att vi gjorde provet parvis!

Aldrig gjort det förut och tyckte de gick redigt bra. Man kunde diskutera mera och man kom på saker åt varandra som man inte kom ihåg. Hoppas det går bra nu på provet i alla fall! :)





Efter jag hade slutat så cyklade jag ner med cykeln till pappas jobb och ställde den där då Sophia var i stan och vi skulle åka hem till mig.


När vi kom hem så började jag laga mat direkt, hade fått en beställning av Sophia vad hon var sugen på. Jo min köttfärssås med makaroner :). Gjorde tillräckligt med köttfärssås så det räckte till mamma, pappa och syster också :). Så det åt dom när de hade kommit hem och det var godkänt ;). As alwaaaaays!!!




När vi hade ätit var det matkoma som gällde! Vi gick och la oss i sängen och vilade ett tag haha. Var så mätt så jag kunde knappt andas haha xD. Är fortfarande mätt haha. Senare åkte vi till skolan där Sophias mamma och lillasyster var för hennes syster hade fiollektion :). När vi var klara där åkte vi till affären nedanför skolan och köpte lite gott och sen åkte vi till Shell och satt där och hade de trevligt! :)




 


Medans vi satt där så hann solen börja gå ner och himlen blev finare och finare!




Scania som vi åkte förbi när hon körde hem mig :)



Gick in i duschen när jag kom hem och sitter nu här och bara har det redigt bra!     

Av Therese - 26 september 2011 18:12


Nu har vi precis ätit maten. Helt galet vad mätt jag blev haha :D. Men gott va de ;)


Nom nom ;)

Av Therese - 26 september 2011 14:06


Hej!


Som alltid är måndagar chilla! ;)


När jag hade slutat kom pappa och hämtade och vi åkte till MAXI och köpte hem grejer till maten jag ska göra till mig, syrran och mamma :). Har nu precis gjort i iordning den kalla såsen vi ska ha till så den får stå och dra ihop sig ;).

Det vi ska ha är bakpotatis, lax och den kalla såsen :). Hoppas det kommer bli bra!


Nu ska jag ta fram böckerna och plugga lite....har prov imon!

Av Therese - 25 september 2011 18:01


Hej!


Nu ikväll har jag städat mitt rum, välbehövligt! Vad damm det kan bli på en vecka ;o haha. Så nu är snyggt igen... i alla fall ett tag ;). Under veckan man blir lat och slänger kläderna på golvet, dålig vana det där! Varför inte vika ihop det och lägga det snyggt? :p


Kom för ett tag sedan ut ur duschen :). Sitter nu och kollar runt lite på bloggar som jag ännu inte kollat igenom idag så har lite att läsa :).


Nyss!



Ni har väl inte glömt bort premiären utav Gustafsson 3 trappor som börjar kl. 20:00 ikväll på TV4? :D. Det får ni inte misssa!

Av Therese - 24 september 2011 22:02


.... är något som jag älskar! Det är så gott när man biter sönder dom och pullvret kommer ut :D. Köpte denna påsen på vägen hem då vi stannade till på en Statoilmack mitt ute i ingen stanns :p. Vi var sugna att ha något att sitta och smaska på under den långa bilresan :).


Men har under dagen ätit upp de som var kvar ;). GOTT!




Av Therese - 24 september 2011 15:39


Hej!


Vaknade vid halv 12 idag men var fortfarande lite trött så låg kvar ett tag och tog vara på stunden! :)


Har suttit i min Ziperall sedan jag gick upp och det har kännts redigt bra :).


Av Therese - 23 september 2011 23:15


Hejhej!


Var ju i Göteborg idag med Sophia och Ante. Lägger upp bilder och skriver under, blir lättast så! ;)


Sophia sminkade sig i bilen ;)




På vägen dit stannade vi till i Nässjö och gick in på Statoil för Ante skulle köpa frukost, en hotdog! Då passade Sophia och jag på att gå på toaletten och vi tog bild, som alltid när vi stannar här haha :p.


Ca 35 minuter senare passserade vi Jönköping! Älskar den staden!


Mot Götet ;)







ÄNTLIGEN Framme i Göteborg efter 3 ½ timmes bilresande!



Det var massa köer när vi kom in till Göteborg.


Jajämen


Gothia Towers


Universeum


Mot Nordstan. Här är det en lååååååååååååång bit kvar haha.


Blev Donken inne på Nordstan. Sjukt mycket folk överallt haha! Vi gick från Liseberg till Nordstan fram och tillbaka innan Liseberg öppnade. Sjuuukt så långt haha. När vi hade ätit färdigt och så på Nordstan så var det bara att gå tillbaka samma väg som vi kom :p.


Ante och Sophia påväg tillbaka till Liseberg




Väl inne på Liseberg blev det att rusa iväg till Balder. Ja, jag åkte ju inte, är inte någon karusellmänniska precis ;)



Galningar haha :D



Efter Balder blev det Kanonen





Uscha!


Dom åkte Spinrock


Uppskjutet


Höjdskräcken


Uppswinget



Och lilla jag som satt så snällt och fint och väntade medans dom åkte :p.Men till sist så åkte jag och Sophia Collorado två gånger. Blev SKAPLIGT blöt andra gången haha, fick vattenfallet över mig i början ;)


Dagen var redigt bra och man fick sig ett par rejäla skratt HAHAHA! Fick ett sådant skrattanfall som jag inte kunde hejda, hahaha det var så jobbigt. Sophia och Ante vet annledningen! ;)


När vi kom hem till dom igen så körde Sophia hem mig, snäll som hon är! Vi hängde även lite i hamnen och kollade om det var något liv men det var tvärdött.... AS USUAL! Så i stället åkte vi till Sibylla där Sophia träffade en gammal jobbarkompis som hon stannade och snacka med. Sammtidtigt händer det lite! Vi hör att någon kör fort och sedan så ser vi även att Polisen ligger bakom och hänger sig på tutan. Dom svänger in på parkeringen bredvid oss och pratar med dom. Hände något till slut i alla fall haha. Inte så kul för honom kanske...

Av Therese - 22 september 2011 18:04


Hej!


Sitter här nu och chillar lite. Väntar på att mamma och pappa ska komma hem från Maxi för att sedan äta lite mat :). Ska gör mig iordning oxå, Sophia kommer och hämtar mig senare :). Imon blir det nämligen Göteborg med henne och Ante! Kommer nog bli en resa för sig ;)


Kan inte rå för det...Det bara bli så i bland ;) haha!


Man är ju skapligt röd i hårbåtten om vi säger så!

Translate my blog

Fråga mig

7 besvarade frågor

Besöksstatistik

Presentation


Hej allihoppa!

Jag heter Therese och är 21 år! Jag tog studenten den 11 Juni 2010 :).

I bloggen får ni se mycket ur min vardag och vad jag gillar och inte gillar med mera ;)

Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards